29. listopadu 2014

Opel Frontera - porucha, dálnice D1

Volá klient, má Opel Frontera, stojí na dálnici D1.
Pokud se vám vozidlo porouchá na dálnici, je to vždy složitější než na ostatních silnicích. Pokud to situace dovolí, vždy je nejlepší dojet na nejbližší čerpací stanici nebo nejbližší sjezd. Pokud to situace neumožňuje, budete muset nechat auto v odstavném pruhu a čekat na příjezd odtahové služby.

Dva nejdůležitější úkoly pro vás v takové situaci: IHNED zapnout výstražný blinkry a IHNED urychleně vystoupit z auta a stoupnout si za svodidla!!!!! Pak teprve volejte asistenční linku.


Co se týče zajištění asistence, nejdůležitější je popsat přesnou lokaci, kde PŘESNĚ se s vozidlem nacházíte. Pokud daný úsek dálnice neznáte, nebo skutečně vůbec netušíte, kde jste, nejlepší je uběhnout těch několik desítek či stovek metrů a zjistit přesný kilometr dálnice, na kterém stojíte.

Podél každé dálnice je na každých pěti stech metrech žlutá cedule s označením kilometru, říká se jí kilometrovník. Určení přesného kilometru dálnice je klíčem k úspěšnému a co nejrychlejšímu zásahu odtahové služby.

A nyní zpět k našemu klientovi. Ptám se, na kterém je kilometru a v jakém směru. Klient potvrzuje, že stojí na 163. kilometru směr Brno. Tu ceduli údajně vidí před sebou.

OK. Posílám nejbližší odtahovou službu. Za 25 minut volá odtahová služba, že v daném úseku žádný Opel Frontera není. Volám znovu klientovi, zda se skutečně nachází na 163. kilometru dálnice D1.
Klient mi odpovídá, že má před sebou ceduli Brno 163km.

Pokud to někdo z vás neví, kilometry se na našich dálnicích počítají od nuly směrem z Prahy ven. Praha je tedy nultý kilometr. Když tedy jedete do Brna a jste dvacet kilometrů za Prahou, znamená to, že jste na dvacátém kilometru směr Brno. Pokud jedete v opačném směru z Brna do Prahy a projíždíte výše popsaným místem, jste také na dvacátém kilometru, avšak ve směru Praha.

Pokud tedy ve směru z Brna ujedete z tohoto místa dalších 10 kilometrů, jste na DESÁTÉM kilometru dálnice D1. Směrem z Brna vám tedy ty kilometry jakoby ubývají. Směrem z Prahy vám přibývají.

No nic. Zjistili jsme, že klient s Fronterou nestojí na 163. kilometru, ale na 38. kilometru. Vzhledem k tomu, že klient špatně určil svou polohu (i přes opakované dotazy koordinátora), musel marný výjezd té první odtahové služby uhradit sám.

Druhá odtahová služba přijela na správné místo dálnice, klientovu Fronteru odtáhla a bylo vyřešeno.
Na dálnici si vždy pečlivě zjistěte, na kterém kilometru stojíte. Kilometrovníky jsou na každých pěti stech metrech.

Pomoci může například i to, když operátorovi sdělíte, že jste už za Exitem 21, ale ještě jste nepřejeli Exit 29. Pro úplnost jen připomínám, že exity jsou číslovány také kilometrovou vzdáleností od Prahy, takže Exit 21 znamená, že jste na 21. kilometru, a Exit 29? No to už si odpovězte sami:-)




0 komentářů:

Okomentovat

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Web Hosting