8. června 2015

Jedete na dovolenou? Ujasněte si asistenční pojmy

Tak přátelé, dnes se podíváme na to, čemu občas někteří z vás nerozumějí a volají k nám jen proto, aby se na to zeptali. No jo, jenže tím blokují linku pro příchozí telefonáty lidí, kteří potřebují skutečnou pomoc v nouzi. Věřte nám, my vám milerádi odpovíme váš dotaz, ale jsou i tací, kteří potřebují naši pomoc více než vy, kteří se chcete pouze na něco zeptat.



Takže, abych to zkrátil, dnes se podíváme na to, co vlastně znamenají různé pojmy z asistenčních podmínek:

Porucha - jakékoliv mechanické či elektronické poškození vozidla, které způsobuje jeho částečnou nebo úplnou nepojízdnost (rozumíte týhle větě vůbec? Pokud ne, napište do komentů, rád to vysvětlím:-)

Nehoda - jakékoliv poškození vozidla vlivem nárazu - bouračka, srážka se zvěří, padající led ze střechy kamionu na vaše vozidlo (9 z 10 odborníků varuje: Nejezděte v zimě za kamiony :-)

Příjezd asistenční služby a oprava na místě - na místě jsou většinou opravitelné dvě základní poruchy. Vybitá baterie a defekt. V obou případech k vám vyšleme vozidlo silniční asistence. Při vybité baterii vaše vozidlo pomocí startovacích kabelů nastartujeme, abyste mohli pokračovat v jízdě. Při defektu vám technik na místě sundá poškozené kolo a namontuje rezervu, abyste mohli pokračovat v jízdě. Nejprve od vás samozřejmě chceme vědět, zda máte vůbec rezervu v autě, jinak vám nikdo rezervu nevymění. Čarovat fakt neumíme:-)

Odtah vozidla - pokud není možno vozidlo opravit na místě (to si zjistíme my díky trefně kladeným dotazům, toho se vůbec nebojte), zajistíme pro vás odtah. Odtah vozidla probíhá převážně tak, že k vašemu nepojízdnému vozidlu vyšleme vozidlo odtahové služby, které vašeho miláčka naloží na plošinu a už to frčí, už to sviští přímo do nejbližšího autorizovaného servisu. A NEBO do nejbližšího servisu, který bude schopen vaše auto opravit. Do takového servisu samozřejmě nejdřív voláme a zjišťujeme, zda bude schopný popsanou závadu (nebo vozidlo po nehodě) opravit.

Úschova vozidla - co to je úschova? Schválně, kdo z vás ví, co to je úschova vozidla? Co? Že se jako někam schová? To jo, ale tak maximálně pod střechu. Úschova, přátelé, znamená, že pokud se vaše kára porouchá v pátek večer, kdy už mají všechny servisy zavřeno, tak vaše vozidlo odtáhneme na základnu odtahové služby, kde zůstane V ÚSCHOVĚ (aha? A jsme u toho:-) až do pondělka, kdy servis otevře, a odtahovka tam vaši káru přetáhne. Takže si čekněte vaše asistenční podmínky, zda máte nárok na úschovu vozu, popř. na kolik dní. Pokud totiž nemáte nárok na úschovu, budete si všechno cálovat sami, hehe (teda, ne že bych chtěl bejt škodolibej:-)

Náhradní vozidlo - to je snad každýmu jasný, ne? Pokud se vaše porouchané  přibližovadlo odebere na nečekanou rekonvalescenci do servisu a vy potřebujete být mobilní, zajistíme pro vás náhradní káru, čéče. To jsou věci, co? Samozřejmě se taky nejprve přesvědčte, zda máte na náhradní vozidlo nárok, popř. na kolik dní.

Záměna paliva - jsou i tací umělci, kteří jezdí x let s benzíňákem, pak dostanou firemní vůz, nafťáka, a automaticky na čerpačce natankují benzín. No jo, stane se. Ale pokud už se to stane, NESTARTUJTE VOZIDLO. Ušetříte si spoustu budoucích problémů. V takovém případě je totiž mnohem snadnější oprava, kdy stačí nesprávné palivo jen odčerpat. Když ale po záměně paliva nastartujete, nesprávné palivo se dostane do celého systému, a to je jako vážně na ... to je jako vážně hodně špatný.

Vybitá baterie - popsáno výše. Jen malé popíchnutí před odjezdem na dovolenou - máte skutečně nárok na asistenční služby v případě vybité baterie? Vážně? Opravdu si to myslíte? Radši si to zkontrolujte, ať pak nekoukáte jak víteco:-)

Vandalismus - jakékoliv poškození vašeho vozidla neznámým šmejdem. Když si nějakej opilej týpek zkouší v noci ura mawashi na vašem zpětném zrcátku, nebo vám prokopne okénko, nebo vám propíchne pneumatiky, nebo vám ukradne registrační značky (SPZ) atd. atd., jedná se o vandalismus, a pokud pro vás z pojistné smlouvy vyplývá v případě vandalismu nárok na asistenci, zajistíme odtah vašeho vozu do servisu. Pokud totiž například nemáte zpětné zrcátko, je vaše vozidlo nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích a jezdit s ním nesmíte. Tadá!

Rozlomení spínací skříňky - to je ta dírka, kam strkáte klíček, abyste mohli nastartovat. Pokud dojde k poškození, klíč vám tam prokluzuje a nic se neděje, a nebo nejde otočit klíčkem vůbec, nebo se tam klíček zasekl, jedná se o rozlomení spínací skříňky. Pořádně se podívejte na vaše asistenční podmínky.

Ztráta klíčků - to chápete. Nejhorší byl případ, kdy klíčky od auta ztratila rodina, která byla zrovna na dovolený v Chorvatsku. Co byste dělali vy v takovém případě? Co byste dělali, kdybyste tisíc kilometrů od domova zjistili, že nemáte klíče od auta? V tom lepším případě byste klíčky našli zabouchnuté v kufru auta. Zavolali byste asistenční linku a my bychom vám vyslali na místo zámečníka, který by se do vašeho vozu dostal. To by bylo v klidu. Horší je situace, kdy klíčky ztratíte opravdu  a nejsou k nalezení. Co budete dělat? No co můžete dělat v takové situaci dělat. Zdeněk Pohlreich by řekl, vemte si silnější prášky na uklidnění, protože je budete potřebovat. Buď se to řeší s autorizovaným servisem, který by zajistil nové klíče (jenže to může trvat i sedm dní), a nebo (pokud byste na to měli nárok) bychom pro vás mohli zajistit prodloužení vaší dovolené (uhradili bychom náklady za ubytování navíc), nebo bychom zajistili náhradní přepravu osob domů (buď využitím náhradního vozidla nebo vlakem - znovu opakuji, pokud na to máte nárok). Doma byste si museli vzít náhradní klíčky, dostat se zpátky do Chorvatska (to už na své náklady) a s autem odjet domů. Tip: Na dovolenou do zahraničí si s sebou vezměte i náhradní klíčky od auta.

A teď mi řekněte: Co myslíte, co je podle vás nejpravděpodobnější, že se vám někde na vašich cestách přihodí? Nehoda, nebo porucha? Tik tak tik tak, chvilka na rozmyšlenou:-)

Samozřejmě porucha. Pokud jste svědomitý řidič a předvídáte, nehoda vám nehrozí. Jediné, co nemůžete předvídat, je vběhnutí zvířete do silnice. Takže na to pozor.

Ale jinak samozřejmě všechno v autě je jen obyčejná technika a mechanika, která se může porouchat, takže rozhodně - porucha vám hrozí víc než nehoda. Výskyt poruchy je pravděpodobnější. Doufám, že jste si zjistili, zda máte nárok na asistenční služby i v případě PORUCHY (to je hrozně důležité), abyste nebyli překvapení jako klienti jedné pojišťovny v tomto článku.

Pokud jste si asistenční podmínky přečetli, a přesto vám tam pořád něco schází (spousta pojišťoven totiž nabízí při nenadálé události v zahraničí pouze ORGANIZACI asistenčních služeb - to znamená, že vám sice ZAVOLAJÍ odtah nebo silniční asistenci, ALE všechno si to budete hradit sami.), takové asistenční služby jsou vám samozřejmě k ničemu. Pokud chcete mít kryté i asistenční služby v zahraničí, vyzkoušejte program asistenční firmy Europ Assistance s názvem Autocare 2.0.

Nabízejí roční asistenční program, ale můžete využít třeba jen měsíční, když potřebujete pokrýt jen dobu dovolené. Můžu vřele doporučit. Nabízejí bezkonkurenční limity. Dovolte mi ocitovat bod 9. článku 3. jejich pojistných podmínek (platných k 8/6/2015):

"Limit pojistného plnění pro jednu pojistnou událost je 75 000 Kč."

No, uznejte sami, nabízí nějaká pojišťovna takový limit? Odpovězte si sami.

Doufám, že jste před odjezdem na dovolenou trochu poučenější a chytřejší. Přesto vám přeju, abychom se na telefonu nikdy neslyšeli:-)


0 komentářů:

Okomentovat

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Web Hosting