15. března 2015

Tak to jsme v prdeli, kamaráde (Opel Vectra, porucha na dálnici u vídeňského letiště)

Hoši se vydali na výlet do Rakous. Když se vraceli, objevila se na jejich vozidle porucha, která jim zabránila v další jízdě. Navíc se rozsvítila červená kontrolka motoru.



Kdykoliv se vám rozsvítí jakákoliv ČERVENÁ kontrolka, znamená to příkaz k okamžitému zastavení vozidla, jinak můžete vážně poškodit motor, nebo jakoukoliv jinou klíčovou část vozidla. Při rozsvícené červené kontrolce hrozí i bezprostřední nebezpečí havárie, protože pokud budete pokračovat v jízdě, pokud se vám například rozsvítí červená kontrolka akumulátoru, jedná se nejpravděpodobněji o poruchu dobíjení alternátoru. V takovém případě se vám může zablokovat servo a vy nebudete moci otáčet volantem, což povede k jedinému. V první zatáčce to narvete do plotu nebo do stromu, v lepším případě skončíte v poli.

Pokud se vám na palubní desce rozsvítí ORANŽOVÁ kontrolka, je to jen výstražné upozornění, že máte co nejdříve zajet do servisu, aby se vám na vaši káru podívali. Napíchnou to na diagnostiku, aby zjistili, vo co jako de:-)

No nic. Zpět k našim klientům u Vídně.

"Jsme u vídeňskýho letiště, je tady taková nově postavená benzínka a my jsme u ní na parkovišti. Podívejte se nám, prosím vás, na co máme nárok. Potřebovali bysme to odtáhnout do Čech."

Kontroluji asistenční nároky pro tohoto klienta a zjišťuji, že na poruchy se asistenční služby nevztahují. Totéž hned oznamuji klientovi.

Nemá nárok ani na odtah, ani na silniční asistenci, ani na náhradní vozidlo. V případě poruchy prostě vůbec na nic.

Je březen, dva pod nulou, prší, 21:07, všude tma. Klient trčí na čerpací stanici v blízkosti vídeňského letiště. Představujete si tu situaci? Pak se do telefonu zklamaně loučí a než hovor típne, slyším ještě ve sluchátku jeho slova pronesená směrem ke druhému účastníku výletu: "Tak to jsme v prdeli, kamaráde!"

Tip: Pořádně si zkontrolujte své asistenční podmínky, které máte s pojišťovnou, nebo - v případě pořízení nového vozu - s dealerem sjednány. Klienti pojišťoven nemají v mnoha případech nárok na asistenční služby, když se jedná o poruchu vozidla. U nově zakoupených vozů je to zase většinou naopak. Na poruchy nárok je, ale na nehody ne.


0 komentářů:

Okomentovat

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Web Hosting