Porucha je pro mě jako pro koordinátora asistenční centrály vždy lepší na řešení než nehoda, myslím tím z lidského hlediska. Není totiž nic příjemného, když vám volá uplakaný otec z místa nehody, jehož zraněnou dceru právě nakládají do záchranářského vrtulníku.
To je důvodem, proč mám poruchy raději. Každopádně, co se týče poruch, jsem už zvyklý na ledacos. Většinou jde ale o poruchy typu, že auto nestartuje, nebo má zablokovaná kola, nebo porucha motoru. Devadesát devět procent všech poruch má ale jednu společnou vlastnost. Je při nich vypnutý motor.
Takže odtahová služba může přijet, natáhne navijákem porouchaný vůz na plošinu a odtáhne do nejbližšího servisu.
Nedávno volal klient, který měl poruchu na Nissanu Qashqai. Porucha však byla taková, že nešel vypnout motor. S tím jsem se ještě nesetkal. Jak naložíte nastartované auto na plošinu odtahové služby? Nenaložíte.
Musel jsem tedy opět propojit telekonferenci s technikem.
Musím podotknout, že tento Qashqai měl startovací tlačítko, kterým se motor startuje i vypíná (nevím, zda je to takhle u všech - v životě jsem v Qashqai neseděl:-).
No, takže telekonference.
Klient popsal technikovi, jak se porucha projevuje, že teda nejde vypnout motor. Technik se zeptal na pár základních informací a pak začal radit tento postup:
Vezměte si klíč od auta a přiložte ho na palubní desku asi deset centimetrů nad startovací tlačítko. A zmáčkněte to tlačítko START/STOP.
Klient: Nic. Motor pořád běží.
Technik: Dobře. Tak to udělejte ještě jednou. Přiložte klíč od auta na palubní desku asi deset centimetrů nad startovací tlačítko, ale sešlápněte spojku a zároveň brzdu.
Klient: Mám.
Technik: A teď zmáčkněte to tlačítko START/STOP.
Klient: Super. Vypnulo se to.
Kdo by to řekl, jaký triky si pro nás pánové z Nissanu připravili, že?
0 komentářů:
Okomentovat