(Případ:Mercedes Sprinter - ulomené zpětné zrcátko u řidiče)
Na naši asistenční linku volá klient, že mu někdo na parkovišti asi zavadil o zpětné zrcátko na straně řidiče. Prý přišel k autu a všimnul si, že zrcátko tam jen tak visí. Viníka nezná. Prostě jen přišél, a jako kouká, a že zrcátko tam visí. Že by to potřeboval odtáhnout (auto je bez zpětného zrcátka nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, takže je určeno na odtah) a náhradní vozidlo že by chtěl.
Říkám mu, že pokud je tedy viník nehody neznámý, je vždy povinností řidiče přivolat k události policii.
Jakmile klient slyší o policii, v momentě otáčí:
Né, dobře, tak já se vám přiznám. Udělal jsem to já. Stalo se mi to při couvání. Nevšiml jsem si stožáru od pouliční lampy. Policajty volat nechci.
Já: Tak to samozřejmě mění situaci. Pokud je tedy viník známý, pak žádnou policii volat nemusíte (pokud k tomu tedy nejsou zákonné důvody). Je třeba to ale každopádně nahlásit na pojišťovnu jako novou pojistnou událost. A podle podmínek máte nárok v případě nehody na odtah do nejbližšího autorizovaného servisu. Takže co se týče odtahové služby, tu samozřejmě zavoláme a objednáme odtah na naše náklady.
KL: Zavoláte? Já se bál, že když jsem si tu nehodu zavinil sám, tak nebudu mít nárok na asistenci.
Ale kdepak, přátelé, pokud máte dle asistenčních podmínek v případě nehody nárok na odtah vozidla zdarma (což platí snad u všech pojišťoven, liší se pouze limity), pak je úplně jedno, zda jste viníkem nebo poškozeným. A jelikož klient nárok měl, tak přestože si nehodu zavinil sám, zavolali jsme mu odtahovou službu Alfaomega, která u něj byla do dvaceti minut.
K tomu dostal ještě náhradní auto od půjčovny Czechocar. Za jeho Sprinter bez zrcátka jsem mu nabídl Fiat Ducato, za což byl rád, protože potřeboval něco v podobné kategorii.
0 komentářů:
Okomentovat